Hier nog een mooi voorbeeld van hoe je een zakelijk product (een huis) kunt verkopen als een warm gevoel (een thuis):

We zullen ons thuis missen. We zijn er gelukkig in geweest, maar twee slaapkamers zijn niet meer voldoende, dus we moeten verhuizen. Houdt u van gezellig bij het vuur zitten en door brede vensters de herfst in de bossen te bewonderen? Houdt u van een beschaduwde binnenplaats in de zomer, uitzicht op zonsondergangen in de winter en voldoende rust om in het voorjaar de kikkers te horen? Stelt u prijs op de faciliteiten van de stad? Dan is ons thuis wellicht iets voor u. We moeten er niet aan denken dat ons thuis leeg en verlaten is met Kerstmis…

Deze advertentie werd geschreven door een huisvrouw in New Jersey die na drie maanden haar huis nog steeds niet had verkocht. Zij dacht dat het lag aan de standaardadvertentie van de makelaar (‘Gezellig huis met zes kamers, in de stijl van een ranch met open haard, garage, betegelde garage…’).

Ze had gelijk. De dag nadat ze deze advertentie had geplaatst, werd ze gebeld door zes serieuze gegadigden. Een van hen kocht het huis. Eh… thuis.

Hoe komt dat? Omdat de tekst aangeeft dat er niets mis is met het huis. Voor de huidige bewoners werd het alleen te krap. Maar ze gaan weg met pijn in hun hart. Het blijft toch hun thuis.

Allemaal positieve associaties die de verkoop bevorderen.

Stem of voeg toe aanUitleg over het gebruik van deze icons :  Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Digg Stumble it! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner