Na ‘Help‘ en ‘Let it be‘ is het nu de beurt aan ‘Helter Skelter‘ om ons te voorzien van copy-inspiratie.
Persoonlijk vind ik het een erg sterk nummer, maar nu houd ik ook wel van het ruigere werk. En dat ruige aspect is precies wat The Beatles (en dan vooral Paul McCartney) wilden bereiken met het schrijven van dit nummer:
A product of McCartney’s deliberate effort to create a sound as loud and dirty as possible.
En als je de term ‘loud’ nu eens betrekt op copywriting, waar kom je dan op uit?
Juist, DM-copy.
Direct marketing is bedoeld om direct te scoren. Of het nu gaat om het verkopen van een product of het genereren van leads: het actiematige aspect is de sleutel van DM. En het persoonlijke karakter natuurlijk, want het voordeel van direct marketing is dat je persoonlijke informatie van de doelgroep als uitgangspunt gebruikt.
En hoe pas je nu de truc van ‘Helter Skelter’ toe op je DM-copy?
Door te schreeuwen.
Ik weet het, schreeuwen is niet beleefd. Maar het werkt wel.
Kijk maar:
Versie 1:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons via info@bedrijfsnaam.nl.
Versie 2:
Vraag nu uw gratis informatiepakket aan via info@bedrijfsnaam.nl!
Een enthousiaste schrijfstijl werkt activerend. Een te gereserveerde en vrijblijvende schrijfstijl heeft geen effect als je gaat voor keiharde resultaten. Hou je dus vooral niet in als je DM-copy schrijft.
Think loud!
Geef een reactie