Rond 2002 ben ik begonnen met SEO-copywriting als specialisatie. Aanvankelijk zagen nog niet veel organisaties het nut in van geoptimaliseerde webteksten, maar al snel werden zoekmachines belangrijker en was er ineens interesse voor SEO-copywriting. Dat vond ik uiteraard een goede zaak…
SEO-copywriting workshops
Het raakte in een stroomversnelling toen ik op aanvraag van klanten workshops ging geven over schrijven voor het web en SEO-copywriting. Rond die tijd kwam er een aantal SEO-copyklussen op mijn pad voor grote klanten, zoals IKEA, Tjingo, Luba.nl (Winnaar van de Search Engine Marketing award 2009), Achmea, AkzoNobel, VacanceSelect.nl, AFAS.nl, Youfone, Otto.nl, Marktplaats.nl en Samenwerkende Dirk van den Broek Bedrijven. Daarnaast ben ik redacteur van het boek Handboek SEO – resultaatgerichte zoekmachineoptimalisatie en geef ik workshops over SEO-copywriting, onder andere aan Vogel’s, Vrije Universiteit, AEGON, AEGON Bank, Keijman Reizen, Monsterboard.nl en Assepoester Feestkleding.
Goede techniek gaat boven SEO-copy
Uitgangspunt bij alle projecten die ik doe is de techniek die door de webbouwer opgeleverd wordt. Eerlijk is eerlijk: al schrijf ik als SEO-copywriter nog zulke schitterende teksten met alle goede keywords, als de techniek niet goed is dan werkt het nog niet. Maar als een website technisch goed is geoptimaliseerd voor zoekmachines, dan zorgt de juiste SEO-copy samen met goede, relevante links voor het laatste zetje. En dan hebben we het gemiddeld genomen over een omzetstijging van tientallen procenten, dus het is absoluut de moeite waard!
Nieuw schrijven of aanvullen
De juiste SEO-copy voor een website bestaat uit een mix van relevante thematische content, keywords en titles/descriptions die per pagina worden gebruikt om deze te optimaliseren. Je kunt de tekst voor je website opnieuw laten schrijven door een SEO-copywriter, maar als de huidige informatie nog goed is, kun je deze ook laten aanvullen met de juiste keywords. Er zijn meerdere wegen naar het einddoel: beter gevonden worden in de zoekmachines.
Profiteer ook van SEO-copywriting!
Neem contact met mij op voor meer informatie via 06-15 437 932 of vul het onderstaande formulier in: