Copytips

Tips van David Brinks voor effectieve teksten

Categorieën

  • Copytips
  • DM-copy
  • Long copy
  • Online copy
  • SEO-copy
  • Short copy

Over

  • Over Copytips
  • Over David Brinks
  • SEO-copywriting

Powered by Hardcopy

SEO en copywriting zijn geen concurrenten!

30 maart, 2008 door David Brinks Reageer

Onlangs schreef SEO Ramon Eijkemans een goed artikel over de zogenaamde wrijving met copywriting. Die wrijving hoeft er dus helemaal niet te zijn. Voorwaarde is wel dat beide partijen het standpunt van de ander begrijpen en van daaruit samen voor het beste eindresultaat zorgen.

Vanuit SEO-oogpunt zou je bijvoorbeeld minimaal 250 woorden per pagina moeten gebruiken om een thematische tekst te schrijven met de juiste keywords. Als copywriter ben je juist gewend om zo kort en bondig mogelijk de nodige informatie te structureren. Daarbij hou je meestal geen minimaal aantal woorden aan.

Gezamenlijke creativiteit
Zo zijn er aan beide kanten nog veel meer regels die als uitgangspunt worden genomen waardoor de ander juist weer beperkt wordt in de uitvoering van zijn beroep. De kracht van goede SEO ligt echter in de combinatie van techniek en copy. Gezamenlijke creativiteit is hierbij een must om goed werk af te leveren binnen elkaars strenge stramienen.

Gerelateerde artikelen

  • 23 april, 2008 De basis van SEO blijft gelijk (0)
  • 4 mei, 2008 SEO-copy begint met de juiste keywords (0)
  • 12 april, 2008 Regel 1 voor SEO: denk zoals je klant denkt (2)
  • 31 maart, 2010 Waarom SEO-copy niet saai hoeft te zijn (1)
  • 25 juli, 2013 O ja, is SEO dood? Ik vind van niet! (2)

In categorie: SEO-copy Tags: copywriting, seo

Blogroll

  • Hardcopy – freelance (SEO-)copywriter

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.