Elk bedrijf wil goed gevonden worden op internet. Maar zelfs als de website technisch perfect in elkaar zit, kan het nog gebeuren dat de concurrentie hoger staat in de zoekresultaten. Daar kun je iets aan doen. Te beginnen met denken zoals je klant denkt.
Een voorbeeld hiervan heb ik eens meegemaakt bij een SEO-workshop waar marketingmedewerkers van Eastborn zich afvroegen waarom ze niet goed gevonden werden in zoekmachines. Wat bleek nu het geval te zijn? Eastborn gebruikt overal de term ?slaapsystemen?. Dat is hun eigen bedenksel om zich hoger in de markt te profileren dan bedrijven die ?slechts? bedden en matrassen verkopen.
Het probleem was echter dat de potentiële klanten van Eastborn niet zochten op ?slaapsystemen?. Zij zochten op ?bedden? en ?matrassen?. Ik weet niet of ze inmiddels de juiste keywords in hun site hebben geïntegreerd, maar ze weten nu in ieder geval waar de bottleneck zat.
Hou er dus bij het optimaliseren van je website rekening mee welke zoekwoorden je klant gebruikt als hij op zoek is naar jouw bedrijf en jouw producten.
Geef een reactie